Blog

4 ok, amiért fontos a digitális átalakulás a KKV-knak – Hogyan csináljuk?

A mai gyors, technológián alapuló világban a legfontosabb követelmény az ügyfelek egyre növekvő igényeinek kielégítése.

Az innovatív technológiák kiaknázására és a digitális átalakulásra összpontosító cégek gyorsabban növekszenek, ügyfeleik számára jobb, gyorsabb és minőségibb szolgáltatásokat tudnak nyújtani, ezáltal pedig ki tudnak tűnni a tömegből és sikeresebbek lesznek, mint azok a cégek, akik nem alkalmazkodnak a megváltozott igényekhez.

Mi is valójában a digitális átalakulás ?

A digitális átalakulás fogalmát gyakran összekeverik a digitalizálással vagy a digitalizációval.

A digitalizálás a fizikai adatok vagy dokumentumok digitális formába történő átalakítását jelenti, és a technológiai fejlődésre összpontosít.

A digitalizáció egy lépéssel tovább megy, és digitális munkafolyamatok segítségével automatizálja az üzleti folyamatokat, és azok javítására összpontosít.

A digitális átalakulás egy tágabb fogalom, amely magában foglalja a digitalizálást és a digitalizációt is, de túlmutat rajtuk.

A szervezet minden területére kiterjed, és alapvetően változtatja meg a cég működését és azt, hogy hogyan teremthetünk értéket az ügyfelek számára.

Ez természetesen magában foglalja a vezetői gondolkodásmód megváltoztatását és egy olyan szervezeti kultúra megteremtését, amely folyamatosan kihasználja a digitális hatékonyságot.

Ez egyben egy olyan kulturális változás is, amely megköveteli a cégektől, hogy folyamatosan megkérdőjelezzék a status quót, kísérletezzenek, és képesek legyenek az esetlegesen bekövetkező kudarcokkal szembesülni, és azokat kezelni.

4 ok, amiért fontos a KKV-knak a digitális átalakulás

Azok a kisvállalkozások és a nemrégiben induló startupok, amelyek ki tudják használni a digitális átalakulás erejét, és jobb ügyfélélményt tudnak nyújtani, versenyképesek maradnak a piacon.

1. Javul a dolgozói együttműködés

A digitális transzformáció alkalmazásának egyik célja a működési hatékonyság javítása és az ügyfélközpontú kultúra megteremtése. Ehhez szükségünk van dolgozóink létező legjobb együttműködésére a cégen belül.

Az is elengedhetetlenül fontos, hogy a szervezeten belül a különböző részlegek összekapcsolódjanak és meg legyen teremtve a feltétele, hogy együtt dolgozzanak. Ez elősegíti az átláthatóságot a munkahelyen, így az alkalmazottak elégedettnek és elkötelezettnek érzik magukat.

2. Kevesebb az emberi hiba, optimálisabb a szervezeti hatékonyság

A feladatok hatékony kezelése és az üzleti folyamatok digitalizálása segíthet az optimális szervezeti hatékonyság elérésében, csökkentve az emberi hibák lehetőségét.

A digitális eszközök használatával és automatizálások bevezetésével lehetővé válik - többek között - a fizetések kiszámításának, az ügyféladatok kezelésének, illetve az e-mail- és marketingkampányok automatizálása.

Nem mellékesen a cégben dolgozóknak így kapacitásuk szabadul fel egyéb, hasznos feladatok elvégzésére.

3. Adatalapú üzleti döntések születnek, amelyek elősegítik a versenyképességet

Az adatokat használó cégek eredményorientált stratégia mentén tudnak dolgozni, így nagyobb eséllyel tudják a digitális világban versenyképességüket megőrizni.

Az ügyféladatok gyűjtése segíthet a marketingszakembereknek és a cégtulajdonosoknak megalapozott üzleti döntések meghozatalában, hiszen meg lehet pontosan érteni, hogy mit akarnak az ügyfelek.

4. Az ügyfél elvárásainak megfelelően működik a cég

Ahhoz, hogy magas színvonalú szolgáltatásokat vagy termékeket tudjon egy cég nyújtani, arra kell összpontosítani, amit az ügyfelek szeretnének, majd ennek megfelelően kell hatékony szervezeti rendszert és üzleti kultúrát kialakítani.

A kimagasló ügyfélélmény biztosítása fontos a növekedéséhez és a versengő üzleti világban való boldoguláshoz. Ha képesek vagyunk ügyfeleinknek nagyobb prioritást és személyre szabott ügyfélélményt kínálni, akkor megbízható és hosszútávon működő kapcsolatokat ápolhatunk velük.

Hogy érdemes nekikezdeni a a digitális átalakulásnak a KKV-kban?

Mindenképpen fontos, hogy a digitális átalakulást hosszútávú, tartós, fenntartható, jól átgondolt változásként kezeljük, és lépésről lépésre haladjunk az átalakítással.

Fontos emlékezni, hogy itt elsősorban nem technológiával kapcsolatos változásról - és ehhez kapcsolódó óriási befektetésről van szó - hanem elsősorban olyan szemléletváltásról, az üzleti modellünk megújításáról, tehát annak a megváltoztatásáról, ahogyan a termékeinket, szolgáltatásainkat, a céges folyamatainkat, és leginkább az ügyfeleinket kezeljük.

A Rubicon Business Solution- nél elkötelezettek vagyunk  -  szakértőink és  tanácsadói szolgáltatásunk révén - hogy, támogatást nyújtsunk az Ön cégének is a digitális átalakulásában. 

 

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

Kérje személyre szabott ajánlatunkat!

Ajánlatkérés