Blog

Projekt szemmel: Farkas Dóri - HR Project Manager

Projekt szemmel: Farkas Dóri – HR Project Manager

"Ami kint, az bent. Ahogy élek, amit eszem, amit gondolok és amit kommunikálok, vagy épp elhallgatok, az vagyok én, és abból tudok adni másoknak. Ugyanez igaz egy szervezet életére, a benne rejlő lehetőségekre, és a kollégákra is."

A Rubicon csapatának egyik fő célja a rugalmasan dolgozni kívánó, magas szakértői tudással rendelkező munkavállalói réteg és a cégek összekapcsolása, valamint a projekt életforma népszerűsítése. Ezért fontosnak tartjuk, hogy bemutassunk olyan szakértőket és cégeket, akik megosztják a tapasztalatukat, tudásukat a projekt életformáról és a projektek működéséről.

"Projekt szemmel" sorozatunk első részében Farkas Dórival beszélgettünk.

Dóri az interim HR területén tevékenykedik 5 éve. Alapvetően az anyaság, párkapcsolat szabadság és az emberek igényeinek megismerése vezeti útján. Munkája és egyben elhivatottsága a kreatív megoldások, valamint a nagy globál, vagy a big picture-ben gondolkodás maga. Nem tudja, és nem is szeretné kiragadni a HR-t a szervezet életéből, mert álláspontja szerint a jó HR, igazából egy jó vállalatirányítási rendszer. Csendben teszi a dolgát, de mindig jelen van. Szereti a toborzást és a kiválasztást, de egy új szervezet megismerése és segítése, üzleti szempontú analízise és építése a kedvence.

Mit szeretsz a projekt életmódban?

Nagyon gyorsan élek, sok minden fér bele a napi 48 órámba. 🙂 Éppen ezért vonz az ideiglenes jelenlét egy cég életében, konkrét megoldandó feladattal, koncentrált jelenléttel. Két kislány mellett is folyamatosan volt és van munkám, teljesen a magam ura vagyok, vagyis, míg a pici alszik én dolgozom. Ebben a flowban van az örömteli boldog anya - gondolkodó kreatív támogató HR szerep felosztásom.

Nekem csak így jó.

Az óráimat én töltöm meg munkával, használhatom a kiterjedt kapcsolati hálóm, és rengeteg szakembernek mutattam új lehetőséget életem során. Összekötöm a kapcsolódni vágyókat abban a ritmusban, ahogy nekem jó.

Mi a mottód?

Ami kint, az bent. Ahogy élek, amit eszem, amit gondolok és amit kommunikálok, vagy épp elhallgatok, az vagyok én, és abból tudok adni másoknak. Ugyanez igaz egy szervezet életére, a benne rejlő lehetőségekre, és a kollégákra is.

Mit javasolnál anyukáknak, hogyan térjenek vissza a munka világába?  Ha projekteken szeretnének dolgozni, hogyan kezdjenek neki?

Azt gondolom, hogy sokat segít egy jó beszélgetés egy coach-al, vagy jó baráttal. Az első és a legfontosabb teendő felmérni azt a tudást, amiben a legjobb vagy. Ha ez megvan, akkor update-elni kell attól függően, hogy hány év telt el azóta, hogy kiléptél az üzleti világból. Értem ez alatt a LinkedIn profil aktiválást, nyelvtudás szintre hozását, kapcsolatok felvételét volt kollégákkal, esetleg egy excel tanfolyam elvégzése is jól jöhet. Érdemes utána nézni a CRM rendszereknek, és első körben személyes network-ben kérdezősködve elindulni.

Szerinted milyen személyiségű ember a jó projekt munkaerő? Mi kell ahhoz, hogy valakiből jó projekt munkaerő váljon?

Határozott elképzelései vannak, jó időbeosztással rendelkezik, rugalmas és szereti amit csinál.

Fontos tudni, hogy vannak holt időszakok két projekt között, kell, hogy legyen félretett vésztartalék erre az időre, amit egyébként érdemes feltöltődésekkel tele tűzdelni. Mert a legfontosabb dolog a fókusz.

Az interim szerepvállalás nem szól örökre, (bár ilyet is láttam), de igazi jelenlétet igényel. Sokkal kevesebb óra alatt kell felmérni mindent, mint egy rendes alkalmazotti jogviszonyban, és precíz, pontos ismereteket kell szerezni ahhoz, hogy adekvát és gyors segítséget adhassunk.

Milyen tapasztalataid vannak a beilleszkedéssel kapcsolatban egy projektbe? Mit tanácsolnál másoknak? 

  • Mielőtt elvállalsz egy projektet, fontos megismerni annak elemeit
  • Legyen tisztán leírva a cél és az idő keresztmetszete
  • Nézz utána a cég történéseinek és tudd meg, kik a versenytársak
  • Ha már elindul a projekt, fontos azt a részt megismerni minél jobban, amivel dolgunk van - Gyakorlatilag az első héten ebéd meghívások és mély interjúk sokasága…
  • Nagyon kell figyelni a részletekre az első, és sokszor egyetlen interjún. Az elején. Tudok -e majd együttműködni leendő partneremmel? Ez egy nagyon lényeges elem, hiszen az interim szerep egyfajta tanácsadói attitűd, és ha a tanácsom nem fogadják szívesen, abból sajnos problémák lehetnek és általában lesznek is később.
A Rubicon Business Solution- nél elkötelezettek vagyunk  - szakértőink és  tanácsadói szolgáltatásunk révén - hogy, támogatást nyújtsunk az Ön cégének is.

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

Kérje személyre szabott ajánlatunkat!

Ajánlatkérés